Skip to main content

Talent heeft de toekomst!

Jobhoppers, trouwe honden, boventalligen, loopbaanavonturiers of je eigen team. Iedereen kan wel eens een CarrièreBoost gebruiken! Omdat je nu, in je huidige organisatie, wilt doorgroeien of meer zichtbaar wilt zijn. Of omdat je op zoek wilt of bent naar een nieuwe baan. Het liefst op een plek waar je talent tot uiting komt. Waar mensen elkaar aanvullen vanuit hun unieke bijdrage aan de organisatie. 

 De juiste persoon op de juiste plek.  De juiste match tussen ambitie en realiteit. 

 Tijd voor talent 

Een werkomgeving die past bij je persoonlijke talenten en drijfveren. Hoe mooi is dat. Dan moet je alleen wel weten wat die talenten en drijfveren zijn! Bovendien is (zelf) weten waar je talent ligt en wat jou motiveert niet genoeg. Om zichtbaar te zijn moet je ook een ‘goed verhaal’ kunnen vertellen over jouw persoonlijke en professionele meerwaarde voor een organisatie, je klanten of opdrachtgevers. Of dat nou in een ontwikkel- of functioneringsgesprek, acquisitiegesprek, netwerkgesprek of sollicitatiegesprek is. 

 Herken je dit? 

  • Je wilt meer uit jezelf halen dan je nu doet en zoekt een werkplek die daarbij past. 
  • Je vindt het moeilijk om te zeggen waar je goed in bent en waar ze jou voor moeten hebben. 
  • Iedereen heeft het over passie en talent, maar dat heb je nog niet bij jezelf ontdekt.  
  • In functionerings- /sollicitatiegesprekken ben je niet duidelijk (genoeg) in wat jij wilt en wat je kan. 
  • Je wilt een andere baan, maar weet niet precies waar en hoe je moet beginnen met zoeken. 
  • Je raakt gefrustreerd omdat ‘ze’ je te oud/te jong/te duur/te onervaren vinden. 
  • Je zoekt iemand die kritisch meedenkt als het gaat om wie je bent, wat je kan en wat je wilt in je werk. 

Spreek de taal van de arbeidsmarkt 

In de meeste loopbaantrajecten draait het om drie vragen: Wie ben ik? Wat kan ik? Wat wil ik? Zeer relevante vragen, alleen… zorgt dat nog niet voor de juiste match in je loopbaan. Want, hoe vertaalt wat jij wilt zich naar de vraag van ‘de markt’? Wat heeft een organisatie nodig? Hoe vertaal je jouw kennis, kunde en ambities in heldere woorden?  

Pak je podium 

Jezelf positioneren en presenteren als professional vraagt om de nodige zelfkennis, zelfreflectie, moed, doorzettingsvermogen én heldere communicatie. Soms is die zoektocht best lastig of zelfs pittig. Daarom geven we graag de tools om het je makkelijker te maken. 

X