Keizer & Co

29 OKT 2022: Softskills in 'n notendop

recensie afbeelding

 Hoe zat het ook alweer met ‘die soft skills’? Die sociale en communicatieve vaardigheden?

Laten we eerlijk zijn: communiceren kunnen we allemaal, maar soms mag het wel wat effectiever. Succesvol samenwerken vraagt nou eenmaal om uitstekende communicatieve vaardigheden. Goed om deze af en toe eens op te poetsen! Want…

·         Wat is jouw communicatiestijl? En hoe ga je om met mensen die het ‘anders doen’ dan jij? 

·         Hoe presenteer je jezelf succesvol in overleggen zodat collega’s of klanten naar je luisteren?

·         Hoe kun je mensen op natuurlijke wijze overtuigen, dus meenemen in je verhaal?

·         Hoe geef jij assertief je grenzen aan, zonder dat de ander geërgerd raakt?

·         En hoe zat het ook alweer met de spelregels voor feedback?

 Als de baas van je eigen carrière mooet je continue je vaardigheden bijschaven en dat geldt met name voor je communicatieve vaardigheden!

Programma

Voorafgaand aan deze training ontvang je een intakeformulier, zodat we tijdens de training zo concreet mogelijk kunnen ingaan op ieders verwachtingen en leerdoelen.

Tijdens de trainingen krijg je korte uitleg over het hoe en wat van effectieve communicatie. De volgende thema’s en methodes komen in elk geval langs:

  • actief luisteren en doorvragen tot de kern
  • een goed gesprek voeren met aandacht voor inhoud, proces én relatie
  • feedback geven (en leren ontvangen!)
  • het effect van non-verbale communicatie
  • omgaan met invloed, weerstand en conflicthantering m.b.v. de Roos van Leary

De training is vooral praktisch en persoonlijk met volop ruimte voor vragen van deelnemers. We oefenen veel en vaak, het liefst aan de hand van concrete voorbeelden uit eigen, alledaagse praktijk. 

Resultaat

Aan het eind van deze dag heb je praktische handvatten in huis waarmee je effectiever kunt communiceren. Je leert in elk geval:

  • jezelf stevig en overtuigend te positioneren en te presenteren in gesprekken die ertoe doen
  • assertief je grenzen aangeven en effectief feedback te geven wanneer dat nodig is
  • omgaan met ‘lastige mensen’ en conflicten vermijden of oplossen.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor professionals die hun communicatieve vaardigheden willen opfrissen en vooral willen oefenen. Dus voor mensen die heus wel weten wat de spelregels voor feedback zijn, maar niet (meer) precies weten hoe ze die toepassen zonder dat er gedoe van komt.

Praktische informatie

Deze workshop wordt live gegeven in Het Coachhuis, Oorsprongpark 7, Utrecht (uitstekend bereikbaar met OV en auto). We starten om 10.00 uur en ronden af om 16.30 uur. 

Omdat er veel aandacht is voor ieders vraag en persoonlijke situatie, is er plek voor maximaal 6 deelnemers.

Investering & inschrijving

Kosten voor deze dag: € 329,- (excl. 21% btw), inclusief koffie/thee en snacks.

Na inschrijving en betaling is je deelname definitief en ontvang je een intakeformulier om je verwachtingen en leerdoel helder te krijgen.

Aanmelden doe je via het inschrijfformulier in te vullen. 

Ook in-company

Deze workshop, of delen daaruit, kan uiteraard ook in-company worden gegeven voor een team van circa 4 tot 15 personen, eventueel als onderdeel van een teamdag.

 Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden. Bel of mail Annett Keizer: info@keizerco.nl of 06 1884 00 10.